A Quaestor csoport 2001-ben vásárolta fel a Győri ETO FC Kft.-t és a klub stadionját, 2005-ben pedig nagyszabású, összesen mintegy 30 milliárdos projektbe kezdtek a Győr külterületén álló stadionban. A sportlétesítmények fejlesztése mellett élményközpont és hotel, azaz egy „multifunkciós központ” létesítését tervezte Tarsoly Csaba, a 150 milliárdos csalással vádolt brókercég vezetője. Az ETO Park az MFB 17 milliárd forintos támogatásával 2009-ben készült el, a hotel az Új Magyarország Fejlesztési Terv 250 millió forintos vissza nem térítendő támogatásával nyílt meg 2012-ben, összesen 1,36 milliárdos ráfordításból.
A beruházás kezdetekor sok szó esett róla, hogy lesz-e szüksége Győrnek még egy bevásárlóközpontra az adyvárosi Pláza és a belvároshoz közeli Árkád mellé. „Nem leszünk a sokadik bevásárlóközpont a sorban. Mi pluszt adunk azoknak, akik ide jönnek. Az elképzelés, amit valóra váltottunk, ötvözi a kereskedelmet, a szabadidőt, a szolgáltatói egységeket és arról se feledkezzünk meg, hogy egy A-kategóriás irodaszintet is magába foglal a létesítmény. Mivel itt nem csupán vásárolni lehet majd, hanem ügyeket intézni, szórakozni, azt gondoljuk, új városközpontot alakíthatunk ki” – nyilatkozta akkor a Kisalföldnek Bus Mariann, a Quaestor ingatlanértékesítési igazgatója.
„Az élményközpont új színfoltja lesz Győrnek, szeretnénk, ha nemsokára a város hagyományaihoz méltó létesítményt avathatnánk” – mondta Tarsoly. A tizenhét hektáros területen 23 ezer négyzetméter kereskedelmi terület, 7 ezer négyzetméter irodahelyiség, a 16 ezer férőhelyes stadion, a 103 szobás hotel, Illetve a Fehér Miklós Akadémia kapott helyet. Az ETO Park az Árkád után a város második legnagyobb bevásárlóközpontja lett. Kihasználtságát tekintve azonban az utolsó helyen kullog.
Olyan, mint egy zombifilm
„Kétszer voltam magában az épületben, mindkét alkalommal az okmányirodában. Kicsit úgy néz ki a hely, mint egy pláza egy zombifilmben” – nyilatkozta nekünk egy, a komplexumhoz közel lakó egyetemista. Egy másik hasonlóképpen nyilatkozott: „Leginkább a Dawn of the Dead plázájára emlékeztetett, csak ide még zombik sem jártak”. Az általunk megkérdezettek jelentős része hasonlóképpen nyilatkozott. „A benyomásom az volt, hogy egy rosszul marketingelt, igényfelmérés nélküli, amúgy nívós helyet hoztak ott össze, aminek egyáltalán nincsen kitalálva a funkciója. Szomorú látvány az egész” – mondta egy helyi drámatanár.